Photobucket
Photobucket
Photobucket

Tuesday, August 12, 2008

~aku..diri aku..jiwe aku~

..anjakan paradigma pd diri..

Salam sme..

huhu..td ak bc blog kwn2 ak..dorg cte prob dorg..ak jd cam nk cte plak serba sdkt prob ak..


ksh ak bemule dr...
sme org kte ak hepi je..jrg sdey..pendek kte mmg cool la~tp hakikatnye..ak ckup trtkan..nape ngn khidupan ak???ksh ak xsme cm dorg sme..prob ni jd bsa coz ak ni bkn jnis org yg ske cte prob ak kt org len..ak ske pndm sorg2 n ak branggapan 1 day prob 2 akn hlng ngn sndiri..tp hkikatnye..xsme hlng..mkn brtmbh dr hr ke hr da r..kdng2 ak jd ptus ase..


knape ngn aku????
1st kali ak nk cte psl ak sdey!!! ak nk tka u..ak nk p miat..hr 2 ak dh p interview die..n sbuln pastu ak dpt twrn p citu..mle2 epi coz dpt tka u..tp pe yg ak nk trhlng..mak ak bg tka..tp abg2 ak xbg..ak sdey gle..ak stdy gle2 nk msk miat 2 knon2 nye,ak stdy bgai nk gle,fzk n math n sum logic IQ..nk dptkn scholar mara sgt2..ak p interview drive sorg2 dr umh..sush 2..tp ble dpt ofe,tbe2 ak x bley p..lme gak ak brulam jntung..sdey n murung je salu..lme2 ak redha je..tp hkikatnye ak ckup kcewa..akal ak kte ok tp hati ak ckup terluke..dorg xphm bhw jwe ak xseswai kt cni..ak trtkan..myb da hkmah di sbaliknye..


khidupan aku!!!
ak tensen la kt cni..perskitaran ak sme xkna ngn jwe ak..dr sme aspek..ak dh xjmpe kwn yg btol2 kwn..dorg len la..xcam kwn2 ak ms skul dlu..ak xbole r ngn dorg..sumthing wrong sum where..dlu ak kt matric ak bole thn lg coz ak da kwn yg ok even ktorg xsm course..now ni die kt kuantan n ak plak kt cni..ak dh khilngn kwn yg 1 kapla ngn ak..hdup ak jd hmbr..xpe r 2 ak bole thn lg..ak amek as dugaan idop..bek ak fkus stdy je..huhu~


kisah silam aku!!!
smpai skng ak stil regret psl sumthing..cinte yg xksmpaian..huhu! ak sdey coz npe ak x realize dr awl lg bhw ak dipermenkan..chewah~ bnda 2 salu wat ak down..pnyumbng kpd kmurungn ak..even 2 ksh lme tp smpai sknag ak stil rs skit yg mndlm..sme la gak akal je kte ok tp hati ak ckup lara..bgai disiat-siat,ditoreh-toreh..huhu~ smpai ak kdng2 anti llaki..bkn xda yg nk tekel ak (....chewah! pasan plak...) tp ak cam pk 2-3 kali..skit tol kolo kciwe cinte..lagi2 ble dh rs syng yg mndlm..bek kwn2 dlu..bwt mereke yg brknaan,sori ye..cinte xbley di pkse..huhu~ hurm! kdng2 ble tringt ak xbley tdo (...salu trigt ms b4 nk stat tdo...) kang dh nanges2! br bley tdo..pe r ak ni..ssngghnye ak sorg yg lmh..nmpk je ak cm tbh tp hkktnye ak ni sorg yg sgt snstif..ingin mencintai & dicintai..huhu~


conclusion nye!!!
ak meredhai pe yg brlaku kt ak..alhamdulillah stkt ni ak msh bley atasi..ble ak rs ak tensen ak byk2 doa ingt kat Tuhan..ak bce Quran,mathurat..ak wat slt hjt mohon ht tnang..kolo ak tol2 xthn ak akn nanges,lpskn sket dmi sdkt..



~Bibir tersenyum hati menangis~

Bibir yang mengukir senyum tapi hati menangis

Bait-bait kata luka pedih dihati tiada siapa tahu

Senyuman yang menangis tiada yang melihat

Senyumlah hati!

Sepi, hampa

Sampai bila?

Bibir yang tersenyum

Hati…

Kelam…

kusam

Tiada siapa tahu

Tiada siapa dapat melihat

Di lorong yang paling dalamGelap…

Tiada sinar yang dapat menembusi

Titik-titik hitam Melakar bibit-bibit duka…

Tiada penawar…

Suria…

Segeralah muncul…

Perlihatkan wujudmu…

Agar hati dapat tersenyum kembali…





~monolog di suatu ketika~

Tuhanku,
ketika hati sedang menangis
hanya Engkau saja yang tahu
betapa merananya diriku
tak mungkin yang lain tahu….

Tuhanku,
ketika mereka meninggalkan aku
sendiri terkapai-kapai
ketika dunia tiada simpati
Kau tetap mendengar rintihanku
padaMu tempatku menagih kasih
ketenangan kurasa mendekatiMu
syahdu malam tak terasa sunyi..

Tuhanku,
ketika aku dalam kepayahan
keseorangan dihimpit beban derita
Kau beri aku kesabaran
pengalaman mengajar erti kematangan
lantas Kau membuka pintu hatiku
untuk memberi kemaafan
pada mereka yang pernah melukakanku..
pada mereka yang terus melukakanku…
dan pada mereka yang tersedar kerna melukakan…

Tuhanku,
ketika aku buntu
keliru dengan masa depanku
Kau berikan aku kekuatan
Kau tunjukkan aku jalan
peluang kedua yang sungguh bermakna
sebagai suluh hidupku
menebus usia yang sia-sia
mengganti semalam yang pergi
memperbaiki kelemahan diri
mempelajari pengajaran dari kesilapan
menimbus kekecewaan dan dendam

Kau saja yang mengerti
hatiku terseksa sekian lama
kini akhirnya bangkit semula
melupakan episod terakhir
dan menyambut lembaran baru…

Tuhanku Yang Maha Pengasih
rahmatMu tak terkira
syukurku melangit pun tak tercapai
sungguh aku rasa berdosa
kerana dulu sering terlalai
semoga penyesalanku kau terima…

p/s: lbey bek mluah dr mmndam..tp hard tok ak wat cm2..style hidop mnusia brbza..huhu~

7 comments:

Liyana said...

shefah dearie,

dekatkan diri dengan Allah..sesungguhnya...cinta Allah adalah cinta yang hakiki...Dia tak akan buat kau kecewa...takkan buat ko bersedih.. la tahzan..

kalau ko nak nangis mengadula dengan Dia..lepas tu ko akan rasa ok..yakin yang Dia ada dengan kau..redha dengan kehendakNya..insyaALLAH Dia akan meredhai ko..

sesungguhNya Allah itu maha pengasih dan maha penyayang..

tyme kat indon, aku pon penah call ko nangis2 kan..eheh segan tol..tyme tu aku xde kesedaran agama lagi..tau nangis ngan merintih aja..pastu simpan sorang2..huhu~ makasih sebab pinjamkan bahu... XD

tengok balik
2:286-bc ni tyme ko sdh n rase terbeban sbb ko kn suke pndam
2:112-ni bile ko yakin dan redha atas kehendak nya n ko berserah je
2:186-Allah itu ada..berdoalah shefah
2:216-ni utk psl ko xpuas ati ngan uni dan sbgnya..

kalau aku tengok balik ayat2 tu..aku akn termuhasabah jap..tryla cek..kawan2 ada..zaman teknology..banyak cara boleh berhubung..no worries.. :)

Nisa Tarmizi said...

shefah.. if aku jd ko kan... aku terkilan sgt... tp kalo aku jd ko gk.. aku pi miat... aku ni jnis xdgr ckp org skit... jnis kalo nak wat pape aku wat je... tp xpe la shefah... myb de hikmah. kite x tau kan... psl love tu lak.. sape yg mainkan ko tu... nape ko x brcerita... ko kne cr sorg yg leh share mcm2... nnti ko akn lega... papejd pon jgn lupe yg aku ttp sokong ko k

Liyana said...

act kan..ttbe ak rs..nk rahsiakan identiti aku a..sbb ak da segan tulis blog ni tah ape2 ak tulis...

ehh knapa ak tulis kat sni..

aku pon ade gak mnde yg aku sesalkan ape aku wat...

tp

xpe ke klu aku kesal atas somthng yg blaku mcm ak kesal ngan taqdir je

aku kan rs malu n trasa hina ngan ape yg penah aku wat..

tu je ah..bile kenangan cam cross mind..ak rs sgt malu..

tp hidup perlu diteruskan...klu aku tringt..spnjang idup sedih..

hmm tu je nk ckp

fsue said...

haa shefah! ayah aku pn tnya hr tu amcm ko pny intrview kt unikl tu.. so skrg ni ko kt mana sbnanya? aku knfius..

jgnlah brsdeh ya shefah, Allah xkn turunkn dugaan kpd hambaNya melainkn yg sesuai utk dia. so be brave n redha shj, msti ada hikmah :)

~$#ef@# =)~ said...

huhu yana..
thnx sgt..huhu..ak syng ko..ko tao ms ak bc ko nye cment ni,ak trnanges tao..sdey r..trharu ak..tbe2 ak realize yg sbnanye ak byk sgt duke lara..ak tersekse sbnanye..Ya Allah! dose r kolo ak mngeluh tp ak x kuat..ak slu je muhasabah dr..ak dpt rskn mkin ak dkt kn dri ngn Nya ak mkin di uji..huhu sggh kerdil ak rs..

huhu nisux..
thnx a lot 2..ak syg ko jgk..ak xbley lwn r..dorg sme da kose veto..ak mmg nk p miat tp xda rezki..myb da hikmah..kolo kat cni lbey slmt kot..xla sosial sgt..ak dptla cri identiti diri..mnjadi lbey bek dr ms ke smsa wpun x smpurna..huhu ak mmg jnis pndm sorg2 la..xdpt nk ubh..ak tao org len pn da mslh..mne r kbhgiaan yg hakiki? ek yana??

huhu fatin..
thnk gak..care gak ko kt ak..huhu psl miat 2,ak dpt ofe p sn..pergh gle2 ak wat researh psl aviation tao..ak mmg prepare lme dah..p miat pn die tgk cgpa bgs..so ak stdy gle2 r ms kt mtric dlu..laz2 xdpt..sdey yg mndlm tao..ko ni!!!! ni yg ak nk mara ni..ak kt uia la..ko xtao!!!! cis!!!!

Liyana said...

ure welcome..

~$#ef@# =)~ said...

huhu ko mmg bez la yana..
cyunk ko!!!!!!!